Jarkkarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Geert Genin - WaarBenJij.nu Jarkkarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Geert Genin - WaarBenJij.nu

Jarkkarta

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

14 Oktober 2014 | Indonesië, Batavia

Jarkkarta.... wat ik als eerst op merk is, dat het hier erg chaotisch is, en de kloof tussen arm en rijk enorm is . Ik ben zeker niet enthousiast over de stad, maar wel onder de indruk over hoe mensen hier omgaan met het dagelijks leven, en ze zijn hier zeer creatief !! ;-)
Het is hier zeker niet proper" en daar ligt niemand van wakker.!! Onze eerste maaltijd was street food; zeker de moeite waard. Te vinden op een markt aan het Monument National ..
Daarna met de taxi naar ons kamer... maar eerst wat onderhandelen met de brave man, zo dacht ik dan! Eerst rijdt hij zeven keer verloren dan uiteindelijk vindt hij toch de weg... Tijdens het betalen, wat er dan gebeurt, we tellen ons geld en meneer de chauffeur pakt gewoon al mijn geld af... Ja! De rest is geschieden ;-)) !! ......, ...
Dag twee .. We hebben beslist om naar de oude haven te gaan, best wel gezellig, alles loop best ok maar dan willen weer een taxi nemen. Dat was best een bone gast, wat lachen onderweg, dan ineens motorpech... alle dan, hebben we dat ook eens mee gemaakt ;-)
Dag drie ..gisteren avond wast zeker gezellig ,de stroom was weg gevallen geen internet, niks dus ..wat doen we dan? Bij kaars licht gezelschapsspel spellen :-)
All vroeg op om met de trein een tocht van 200 km te doen die zeven uur duurt. 0h manman ..maar wel naar een iets beter locatie ;-) Yogyakarta ...

• 15 Oktober 2014 - 10:57

Persoons Debby:

Amai geertje dat is al een hele boterham en een hele belevenis op enkele dagen hopelijk valt nu het beter mee. Je hebt de groeten van iedereen. XXX

• 15 Oktober 2014 - 22:21

N. Marc: